Įsteigta LRSTA

2010 m. lapkričio 9 d., Vilnius

Įsteigta Lietuvos rinkos ir socialinių tyrimų asociacija

Savo veiklą pradėjo Lietuvos rinkos ir socialinių tyrimų asociacija, kuri šiuo metu vienija dvylika šalyje veikiančių rinkos tyrimų įmonių. Asociacijos prezidentu išrinktas rinkos tyrimų kompanijos „AC Nielsen Baltic“ generalinis direktorius Artūras Urbonavičius. Vieni iš pagrindinių asociacijos tikslų šiuo metu yra prisidėti prie Lietuvos įstatyminės bazės tobulinimo ir ginti rinkos tyrėjų autorines teises.

„Asociaciją įkurti paskatino ne tik siekis plėtoti bei tobulinti rinkos tyrimų sritį, diskutuoti bei dalintis patirtimi su kolegomis, bet ir būtinybė gerinti Lietuvos įstatyminę bazę. Šiuo metu kasdienę rinkos tyrėjų veiklą trikdo šalies įstatymuose numatyti draudimai ar apribojimai, kurie dažniausiai prieštarauja elementariai logikai. Kitas mums itin aktualus klausimas – autorinės teisės. Lietuvoje nuolat susiduriame su intelektualinės nuosavybės vagystėmis arba neteisėtu rinkos tyrėjų informacijos naudojimusi. Todėl sieksime ne tik patys dirbti pagal aukštus profesinius ir etikos standartus, bet skatinsime tai daryti ir kitus šalies verslo atstovus“, – teigia Lietuvos rinkos ir socialinių tyrimų asociacijos prezidentas Artūras Urbonavičius.

Pasak A. Urbonavičiaus, be siekio tobulinti šalies įstatyminę bazę ir užtikrinti, kad rinkos tyrimų informacija būtų naudojama teisėtai, jo vadovaujama asociacija taip pat stengsis nuolat plėsti rinką bei šviesti bei informuoti visuomenę ir žiniasklaidą apie rinkos tyrimus.

Taip pat asociacija kontroliuos, ar visi rinkos tyrėjai šalyje laikosi griežčiausių profesinių reikalavimų, t. y. ar jų veikla atitinka pasaulinių tyrimų standartus – ESOMAR (The European Society for Opinion and Marketing Research) kodeksą – kuris reguliuoja etišką ir kokybišką rinkos tyrėjų veiklą tarptautiniu mastu.

Lietuvos rinkos tyrimų industrijos apyvarta 2009 m. sudarė daugiau nei 39 milijonus litų. Lyginant su 2008 m., ši rinka susitraukė 12 proc. Visame pasaulyje rinkos tyrimų industrija 2009 metais sumažėjo 4,6 proc.

Iš viso Lietuvoje šiuo metu yra keliolika rinkos tyrimų kompanijų. Lyginant su kitų valstybių rinkomis, mūsų šalyje rinkos tyrimų industrija dar nėra pakankamai išvystyta – pagal rinkos dydį Lietuva užima 56–ą vietą pasaulyje. Vidutiniškai vienas žmogus rinkos tyrimams per metus Lietuvoje išleidžia 4,91 JAV dolerius, kai kitose šalyse šie skaičiai žymiai didesni: Austrijoje – 21,24, Čekijoje – 12,77, Estijoje – 13,63, Latvijoje – 7,67, Vokietijoje – 40,60, Lenkijoje – 7,27, Didžiojoje Britanijoje – 68,02, JAV – 29,12 doleriai.

Lietuvos rinkos ir socialinių tyrimų asociacija buvo įsteigta šių metų spalio 21 d. Šiuo metu asociacija vienija šias rinkos tyrimų įmones: „GFK Custom Research Baltic“, IMS Health, „AC Nielsen Baltic“, „Norstat“, „RAIT“, „SIC GALLUP MEDIA“/TNS, „Slapto pirkėjo tyrimai/SPECT-DIVE“, „Socialinės informacijos centras“, „Synopticom“, „GFK Retail and Technologies Baltic“, „Rinkos tyrimų centras“ ir „Vilmorus“.

Daugiau informacijos:

Artūras Urbonavičius

Prezidentas

Lietuvos rinkos ir socialinių tyrimų asociacija

Tel. 8-5 2734145

El. paštas: Arturas.Urbonavicius@nielsen.com